Eticheta prezentarii persoanelor la evenimentele elegante

Le Château, Castelul din Inima Orasului, este un concept gandit in asa maniera incat sa poata gazdui orice tip de evenimente. In spatele elegantei data de arhitectura, precum si de pretioasele elemente de decor, Le Château ascunde cea mai moderna tehnologie necesara pentru organizarea impecabila a evenimentelor.  Prin urmare, aici pot avea loc nunti de poveste, cu teme diferite, botezuri sau orice alt fel de eveniment privat, precum si petreceri corporate sau evenimente sociale, cum ar fi piese de teatru sau concerte desfasurate pe scena impresionanta din cadrul ansamblului.

Indiferent de natura evenimentelor, acestea au ca scop, printre altele, socializarea. Tocmai de aceea, intr-un astfel de context elegant, este foarte important de stiut modul corect si elegant in care se pot face prezentarile.

In general, acest rol cade in seama gazdei in cadrul evenimentelor restranse insa in ceea ce priveste cele in care participa poate sute de persoane, fiecare dintre invitati trebuie sa stie cum anume sa faca prezentarile. Astel de gesturi, facute corect, aduc impreuna oameni care au lucruri comune si contribuie la capitalul de imagine al celui care face prezentarile.

  • La orice fel de eveniment, formal sau informal, prezentarile incep de la doamna cea mai in varsta, cu numele sau intreg si, daca este cazul, cu titlul.
  • Atunci cand se fac prezentarile intre doua persoane, cel care oficiaza acest lucru trebuie sa foloseasca expresii cat mai simple si sa se fereasca de epitetele pompoase.
  • Domnii sunt intotdeauna prezentati doamnelor iar cei mai tineri sunt intotdeauna prezentati celor mai in varsta. Spre exemplu, Domnule Ionescu, el este fratele meu, Dan Popescu.
  • Daca toate persoanele din grup au varsta apropiata si acelasi sex, cel care face prezentarile trebuie sa inceapa cu persoana pe care o cunoaste cel mai bine.
  • Cateva informatii aditionale sunt intotdeauna de mare ajutor pentru cei care se cunosc. De aceea, persoana care face prezentarile trebuie sa adauge contextul social in care cei doi se afla prezenti. Spre exemplu, Maria, ea este Cristina Ionescu, verisoara mirelui.
  • In cazul unor evenimente corporate, cel care face prezentarile trebuie sa precizeze si functiile celor pe care ii prezinta.
  • Atunci cand cineva este nevoit sa se prezinte singur, trebuie sa isi spuna numele intreg si cateva informatii contextuale, in functie de originea eveimentului. In cazul unei petreceri de nunta, trebuie sa mentioneze din partea cui este invitat iar in cazul unui eveniment corporate, asa cum spuneam mai sus, trebuie sa mentioneze functia si compania, acolo unde este cazul.
  • Persoanele singure trebuie sa fie prezentate grupurilor, ca de exemplu, Cristi, mi-ar face placere sa ii cunosti pe Andreea, pe Dana si pe Ion.
  • Atunci cand cineva prezinta un cuplu, trebuie sa ii prezinte individual, respectiv Ioana Popescu si Ion Popescu.
  • Dupa ce prezentarile sunt facute intre o persoana mai in varsta si una tanara, cea de pe urma trebuie sa se adreseze cu doamna sau domnul Ionescu. Acestia isi pot da permisiunea sa fie strigati pe numele de botez insa acest lucru trebuie facut doar dupa primirea permisiunii lor. Sub nicio forma nu li se poate adresa nimeni sub forma doamna Maria si domnul Ion.
  • Atunci cand persoana care face prezentarile a uitat numele unuia dintre cei prezenti – iar acest lucru se intampla surprinzator de des – tot ce are de facut este sa isi ceara scuze si sa roage persoana respectiva sa isi repete numele.