Le Château și provocarea celor șapte ani de existență: cum să devii mai puternic după pandemie

Le Château și provocarea celor șapte ani de existență: cum să devii mai puternic după pandemie

Le Château – Castelul din Inima Capitalei a devenit, în numai câțiva ani de la deschidere, unul dintre locurile de referință în industria evenimentelor de business și a celor private din București. Deschis în 2015, după o investiție semnificativă, Le Château și-a propus, încă de la început, să devină lider în piața în care activează, una considerată nișată la momentul respectiv – evenimente sociale premium, realizate într-un spațiu polivalent și complet utilat, în centrul orașului. Practic, un loc de poveste, luxos și opulent, care să aibă integrată toată tehnologia necesară organizării oricărui tip de eveniment, plus o bucătărie complet utilată și o echipă de Chefi pregătită să facă față celor mai elitiste solicitări.

Succesul primilor cinci ani

Premisele succesului au fost evidente – un spațiu generos, de tip ballroom, amenajat cu ajutorul unuia dintre cei mai apreciați designeri din România, la care se adaugă o echipă completă încă din prima zi de funcționare și, foarte important, formată din oameni cu foarte mare experiență, fie că vorbim de partea de management, cea din bucătărie, de cei din zona tehnică sau de reprezentanții de vânzări. Anii au trecut și rezultatele nu au întârziat să apară: evenimentele de business au adus sub cupola Castelului mii de specialiști, antreprenori sau reprezentanți ai multinaționalelor care au dorit să marcheze momentele importante din istoria companiei lor la Le Château. Apoi, evenimentele private – nunți, botezuri sau aniversări – au devenit o obișnuință a locului, astfel încât datele cele mai solicitate din calendar au ajuns să fie antamate pentru următorii doi-trei ani. 

Piatra de hotar: 2020

Ajungem însă în 2020, la cinci ani de la deschidere și un moment de apogeu, am putea spune, pentru Le Château – rezervările anunțau cel mai bun an de până atunci, iar interesul publicului pentru perioada care urma era unul ridicat. Din păcate, însă, pandemia a dat planurile tuturor peste cap și anul respectiv a devenit brusc unul al supraviețuirii pentru cei din industria HoReCa. Au fost vremuri grele, când multe restaurante s-au văzut nevoite să închidă definitiv porțile din cauza presiunii economice. Nu a fost și cazul Castelului din Inima Capitalei care, chiar dacă a fost forțat să reprogrameze multe din evenimentele deja stabilite și a avut perioade în care a rămas închis, conform legislației, a continuat să își mențină strategia de dezvoltare pe termen mediu și lung. Ce însemna asta? În primul rând, managementul Le Château nu a renunțat la personalul esențial și a păstrat echipa completă, profitând de perioada de pauză pentru a-și perfecționa mecanismele de lucru interne, precum și pentru a lucra la îmbunătățirea meniurilor dedicate evenimentelor.

De la începutul pandemiei, am știut că trebuie să ne gândim la viitor, oricât de pesimist arăta prezentul. Eram conștienți că această perioadă va trece, că lucrurile vor reintra în normal și că oamenii vor dori, poate și mai mult, să se bucure de momentele în care se reunesc și socializează, fie că vorbim de evenimente de business sau despre cele private. Așa că ne-am impus să privim cu încredere spre viitor, să profităm de acea perioadă pentru a ne perfecționa serviciile și de a adăuga plus valoare echipei noastre. Iar atunci când restricțiile s-au ridicat, eram asemenea unei mașini aflate la startul unei competiții: în pole-position, cu motoarele turate la maxim și cu toată echipa gata de noi performanțe.

a declarat Laura Tatoli, Managing Partner Le Château.

Primele luni după încetarea stării de alertă

Cum era firesc, startul a fost dat din momentul ridicării restricțiilor, în luna martie, moment pe care întreaga echipă îl aștepta cu nerăbdare. Echipa de vânzări, cea care a avut, poate, cea mai dificilă sarcină în timpul pandemiei, întrucât a trebuit să reprogrameze foarte multe evenimente din trecut și, în același timp, să permită și organizarea celor care erau antamate în prezent, a reușit, datorită experienței, să armonizeze toate momentele bifate în calendar, chiar dacă acest lucru a însemnat un efort susținut din partea întregului staff. Iar cifrele vorbesc de la sine, în condițiile în care luna mai a însemnat pentru Le Château peste 20 de zile pline, un număr remarcabil, existând perioade cu 6-7 evenimente consecutive, fără vreun moment de pauză. În această etapă, presiunea s-a mutat în bucătărie, acolo unde Chef Executive Valentin Costea a reușit să coordoneze eficient propria echipă, astfel încât volumul mare de lucru să fie gestionat la cel mai înalt nivel.

Pentru noi, perioada post-pandemie a fost o provocare continuă, începând de la fluxul constant de evenimente, până la dificultățile apărute în lanțul de aprovizionare, cu diferențe de preț de la o zi la alta la materiile prime achiziționate. Însă așteptam să avem iarăși bucătăria plină și ne-am pregătit atât de mult pentru acest lucru încât presiunea acelor zile am tratat-o cu zâmbetul pe buze și cu moralul ridicat. Și așa suntem și în ziua de astăzi, atunci când fiecare meniu conceput este ca o nouă poveste scrisă de la zero.

susține Valentin Costea, Chef Executive Le Château.

Toate aceste ingrediente de succes au permis Castelului din Inima Capitalei să rămână unul din locurile preferate ale celor care doresc să își organizeze nunta, botezul sau evenimentul corporate, fără a avea grija unor situații neprevăzute, în deplină siguranță pentru oaspeții lor și la cel mai înalt standard de calitate.